قیمت ساخت پروتز پا بالای زانو در بهترین کلینیک ایران

ساخت پروتز پا بالای زانو، قیمت ساخت و معرفی بهترین کلینیک برای ساخت این نوع پروتز از جمله موضوعاتی هستند که در این مقاله به صحبت در مورد آنها خواهیم پرداخت.

 

قیمت ساخت پروتز پا بالای زانو در کلینک پایار

 

قیمت ساخت پروتز پا بالای زانو چقدر است؟

حقیقتی که خوب است در مورد قیمت ساخت پروتز بالای زانو بدانید این است که این پروتز با قیمت ثابت و مشخصی در اختیار افراد قرار داده نمی شود و علت آن هم وجود برخی پارامتر ها است که باعث تغییر قیمت می شود. از جمله مهم ترین عوامل تغییر دهنده قیمت این نوع پروتز می توان به این موارد اشاره کرد:

۱- نوع پروتز

یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین عوامل تغییر دهنده قیمت ساخت پروتز پا بالای زانو، نوع آن است. پروتزها انواع و اقسام متفاوت، مانند پروتزهای مکانیکی، هیبریدی و الکترونیکی دارند که هر کدام از آنها با قیمت های متفاوتی در اختیار کاربران قرار داده می شوند.

۲- متریال به کار برده شده در ساخت پروتز

دیگر عاملی که آن نیز روی قیمت ساخت پروتز بالای زانو تاثیر مستقیم و زیادی دارد، متریالی است که در ساخت پروتز به کار برده می شود. امروزه، متریال های سنگین، کاربردی ندارند و با به کار بردن مواد اولیه سبک در ساخت پروتزها، می توان شاهد راحت تر شدن متقاضیان نصب پروتز بود. با توجه به گزارش های به دست آمده از خبرگزاری های تسنیم، مهر، مشرق نیوز و فارس، کلینیک پایار از متریال های با کیفیت و با دوام در ساخت پروتز های مخصوص بالای زانو استفاده می کند.

۳-فناوری به کار برده شده در ساخت پروتز

بعضی از پروتز ها هستند که با توجه به نوعی که دارند می بایست در ساخت آنها از تکنولوژی و فناوری های روز دنیا استفاده کرد. از آنجایی که این قطعات، گران قیمت هستند به همین دلیل، به کار بردن آنها در ساخت پروتز پا بالای زانو می تواند باعث افزایش قیمت شود.

۴- کلینیک سازنده پروتز

موضوع دیگری که آن نیز خواه ناخواه روی قیمت تاثیر می گذارد، کلینیکی است که برای ساخت پروتز به آنجا مراجعه می شود. برخی کلینیک ها با توجه به اهدافی که برای خود تعین کرده اند سعی می کنند بهترین و کاربردی ترین نوع پروتز را با قیمتی بسیار مناسب و معقول در اختیار متقاضیان قرار دهند. پروتز پا بالای زانو کلینیک پایار نیز از آن دست پروتزهایی است که هم عملکرد خوبی از خود نشان می دهد و هم با قیمت بسیار مناسبی ساخته می شود.

۵- وجود قابلیت های خاص

برای اطلاع کسانی که نمی دانند قابلیت های خاص به چه معناست باید بگوییم، این قابلیت ها امکان انجام برخی کارهای خاص را برای کاربر خویش فراهم می کنند. برای مثال، آن دسته از افرادی که به صورت حرفه ای ورزش می کنند با توجه به نوع ورزشی که انجام می دهند می بایست نوع خاصی از پروتز را وصل کنند. در ساخت پروتز مخصوص این گروه، جزئیات و نکات متفاوتی رعایت می شود و به همین دلیل است که افراد می توانند با این پروتزها ورزش کرده و کارهای متفاوت دیگری را انجام دهند. پروتزهایی که با این مزیت ساخته می شوند از پروتزهایی که کاربری خاصی ندارند گران تر هستند و این مساله مهمی است که افراد باید در زمان اقدام برای ساخت پروتز به آن توجه داشته باشند.

 

پروتز پا بالای زانو در کلینیک پایار

 

نکات مهم که قبل از ساخت پروتز پا بالای زانو باید بدانید؟

کسانی که به صورت مادرزادی و یا بعدها در اثر یک حادثه، درگیر قطع عضو از ناحیه بالای زانو شده اند نباید فکر کنند که زندگی شان به پایان رسیده است و دیگر روی خوشی را نخواهند دید. چه بسیار کسانی که با وجود پروتز توانسته اند به دستاوردهایی برسند که حتی افراد سالم نیز از پس انجام آنها بر نمی آیند. با این همه، اگر این اتفاق برای شما رخ داده نباید امیدتان را از دست بدهید و خوب است به نکاتی که بعد از ساخت پروتز بالای زانو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، توجه و دقت داشته باشید؛ این نکات را ما در ادامه لیست کرده ایم:

  • برای آنکه بتوانید یک پروتز کاربردی و مناسب داشته باشید می بایست صبر کنید تا همه زخم ها و تورم های ناشی از قطع عضو از بین رفته و التیام پیدا کند. به این منظور، می بایست چند روزی را در بیمارستان بستری باشید. در طی این روزها، محل قطع عضو، باند پیچی می شود و عفونت نیز به وسیله لوله هایی از زخم ها خارج می شود. وجود این لوله ها به افزایش سرعت بهبود زخم ها کمک می کند.
  • در بیشتر مواردِ قطع عضو، زخم ها از بیرون بسته می شوند و بافتی به نام اسکار ایجاد می شود. معمولا بهبود پیدا کردن کامل اسکار به زمان زیادی نیاز دارد و گاهی اوقات ممکن است که بیش از یک سال طول بکشد. برای درمان اسکار نیز می توان از کرم های مراقبت پوست استفاده کرد.
  • بعد از قطع عضو، ریکاوری جسمی و بهبود اندام باقیمانده از جمله کارهای مهمی است که نیاز است انجام شود.
  • مراجعه به فیزیوتراپ ها و بهبود قدرت عضلات فرد برای آنکه بتواند وزن پروتز را تحمل کند نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

قیمت ساخت پروتز پا بالای زانو

 

برای ساخت پروتز پا بالای زانو چه باید کنیم؟

با در نظر گرفتن همه توضیحاتی که تا به اینجا بیان کردیم، سوالی که برای برخی افراد ممکن است به وجود آید این است که برای ساخت پروتز بالای زانو به کجا باید مراجعه کنند. بهترین کاری که متقاضیان ساخت پروتز بالای زانو می بایست انجام دهند مراجعه کردن به کلینیک های معتبر و مطرح در کشور است. از جمله این کلینیک ها می توانیم به کلینیک پایار اشاره کنیم. پروتز پا بالای زانو که توسط این مجموعه ساخته می شود با توجه به نیازهایی که بیمار دارد، قابلیت های بیشماری داشته و افراد می توانند به کمک این پروتز از پس بسیاری چالش های زندگیِ بعد از قطع عضو برآیند.

دیدگاهتان را بنویسید