راهنمای انتخاب بهترین رنگ پارکت برای خانه های کوچک

بهترین رنگ پارکت برای خانه های کوچک، استفاده از تناژ رنگی روشن است. زیرا این رنگ ها فضای خانه را بزرگتر از آنچه واقعیت است، نمایش می دهد. پارکت ها از جمله جذابترین کفپوش ها هستند که توسط افراد زیادی برای خانه های نقلی یا بزرگ استفاده می شوند

وقتی قصد ایجاد تغییرات در خانه خود را دارید، باید به سراغ انواع کاغذ دیواری با طیف رنگی روشن بروید، سعی نمایید بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی را انتخاب کنید، همچنین شما می توانید از شومینه و آتشدان برای افزایش زیبایی محیط گرم خانه خود بهره ببرید. در ادامه بهترین رنگ پارکت را برای خانه های کوچک در تمام فضاها از جمله آشپزخانه، پذیرایی و اتاق خواب ها معرفی کرده و ویژگی های هر یک را بیان کرده ایم.

کرمی بهترین رنگ پارکت برای خانه های کوچک

بهترین رنگ پارکت برای خانه های کوچک چیست؟

برای انتخاب بهترین رنگ پارکت ابتدا باید با انواع رنگ ها آشنا شوید که در 3 دسته روشن، متوسط و تیره قرار می گیرد. انواع تناژ تیره فقط برای خانه های بزرگ مناسب هستند، چون فضا را کوچکتر از حالت عادی نشان می دهند، به همین دلیل دور آنها را برای خانه های کوچک باید خط بکشید. اگر از تناژ متوسط به شیوه مناسبی استفاده کنید، امکان به کارگیری آنها در پارکت ها برای خانه های کوچک وجود دارد.

بهترین رنگ پارکت برای خانه های کوچک، انواع طیف رنگی روشن می باشد، این رنگ ها غالبا فضا را بزرگتر نشان می دهند. در این زمینه می توانید از تناژهای سرد مثل خاکستری یا سفید استفاده کنید که جذابیت ویژه ای به محیط می بخشند. تناژهای شاد و ملایم نیز مثل صورتی کم رنگ، ، کرمی، آبی آسمانی و … گزینه مناسبی برای انجام این کار هستند.

در صورت انتخاب رنگ های شاد به هیچ عنوان فضا را بیش از اندازه شلوغ نکنید. با استفاده از وسایل مختلف رنگ پارکت ها خیلی به چشم نمی آید، به همین دلیل دکوراسیون جذابیت خود را از دست می دهد.

همچنین برای دیوارپوش ها توصیه می کنیم که تناژهایی یک یا 2 درجه روشنتر نسبت به پارکت ها را انتخاب نمایید. در صورتی که طیف رنگی تیره ای انتخاب کنید، فضای خانه شما تیره تر به نظر می رسد.

استفاده از رنگ های روشن در پذیرایی و اتاق خواب

برای خانه های کوچک پارکت مات مناسب است یا براق؟

هر چند پارکت های براق زیبایی خاصی دارند و به محیط جلوه ای متفاوت می بخشند، اما به هیچ عنوان برای محیط های کوچک پیشنهاد نمی شوند. این پارکت ها توجه زیادی را به خود جلب می کنند و از آنجا که کفپوش تاثیر زیادی در کوچک یا بزرگ نشان دادن فضا دارد، تمام توجه ها به کوچک بودن فضای خانه تان جلب می شود.

شما می توانید برای خانه های کوچک از پارکت های مات استفاده کنید. این پارکت ها برای خانه های کوچک بهترین گزینه هستند و فضای آنجا را خیلی کوچک نشان نمی دهند.

نحوه چیدن پارکت در خانه های کوچک چگونه است؟

اگر پارکت ها را به شیوه مناسبی در کف ساختمان اجرا نکنید، حتی در صورت انتخاب رنگ بندی مناسب نباید انتظار نتیجه خیلی خوبی داشته باشید.

چیدن پارکت به صورت صاف و مورب

کارشناسان طراح دکوراسیون توصیه می کنند که برای خانه های کوچک این وسیله را به صورت صاف، عادی یا مورب بچینید. اما در نظر داشته باشید که در سبک چیدمان مورب میزان دوریز قطعات پارکت زیاد بوده و هزینه شما نیز دو برابر خواهد بود.

چیدمان صاف و مورب کفپوش

چیدمان پارکت به شکل هندسی

برخی از چیدمان های شطرنجی، لوزی یا مثلثی برای کفپوش پذیرایی بهره می گیرند، این اشکال هندسی دارای زیبایی فراوانی هستند، اما محیط را کوچک تر و بسته تر نشان می دهند.

چیدمان پارکت به صورت چند رنگ

یکی از سبک های چیدمان پارکت، استفاده از چندین رنگ متنوع در قسمت کفپوش است. این تنوع رنگی، سبب می شود تا محیط پذیرایی یا آشپزخانه یا اتاق خوابتان کوچکتر بنظر برسد.

استفاده از رنگ های متنوع در کفپوش

مهمترین نکات در انتخاب رنگ پارکت برای خانه های کوچک

چندین نکته مهم در انتخاب رنگ پارکت برای خانه های کوچک وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید:

استفاده از یک طیف رنگ

پیشنهاد می شود که تمام پارکت های خانه را با یک طیف رنگ روشن سفارش دهید. برخی تصور می کنند استفاده از تناژهای مختلف می تواند زیبایی محیط را افزایش دهد، اما اگر قصدتان بزرگتر جلوه دادن خانه است، نباید این کار را انجام دهید.

استفاده از فقط یک طیف رنگی باعث می شود تا فضای خانه یکنواخت به نظر برسد و محدودیت های آن از بین برود. با استفاده از این پارکت ها شما فضایی یکپارچه را به وجود می آورید که در نور و رنگ غرق شده و جذابیت خاصی دارد.

استفاده از رنگ چوب روشن و تیره در کفپوش

انتخاب دکوراسیون مناسب

دکوراسیون تاثیر زیادی در انتخاب رنگ پارکت دارد. مثلا اگر دکوراسیون کلاسیک یا اشرافی را انتخاب کرده اید، تناژهای تیره بهترین گزینه برای تکمیل جذابیت آنها هستند. اما این موضوع برای خانه های کوچک پیشنهاد نمی شود. سعی کنید از این سبک دکوراسیون استفاده نکنید.

بهترین دکوراسیون برای فضاهای کوچک مینیمال است که در آن از رنگ روشن زیاد استفاده می شود. در دکوراسیون های مدرن از رنگ های متعادل استفاده می کنند که این دکوراسیون نیز می تواند برای خانه های کوچک مناسب باشد، البته به شرط اینکه رنگ ها را به درستی به کار ببرید.

توجه به کاربری فضا

هر چند گفتیم که از تناژهای تیره برای فضاهای کوچک استفاده نکنید، اما شما باید ابتدا به کاربری فضا توجه داشته باشید. مثلا اگر اتاق باریک و کم عرضی دارید، پیشنهاد ما استفاده از دیوارپوش ها و سقف روشن با پارکت تیره است. این کار باعث می شود تا فضای اتاق پهنتر به نظر برسد.

اگر برای محیطی کم ارتفاع و کم نور قصد خرید پارکت دارید، پیشنهاد می دهیم که به سراغ رنگ های کرم یا بژ بروید که فضا را بلندتر نشان دهند.

معرفی بهترین رنگ پارکت برای خانه های کوچک

بهترین رنگ هایی که برای پارکت در خانه های کوچک می توانید انتخاب کنید، عبارت هستند از:

  • سفید
  • سبز روشن
  • بژ
  • خاکستری روشن
  • نارنجی روشن
  • قهوه ای روشن

e19a7760 53ee 4f40 ba87 30cd6d8b209c

بهترین رنگ پارکت برای خانه های کوچک، عاملی مهم در جذابیت دکوراسیون

با انتخاب بهترین رنگ پارکت برای خانه های کوچک می توانید جذابیت دکوراسیون خانه را افزایش دهید. در این زمینه حتی شغل هایی مثل طراح دکوراسیون نیز به وجود آمده است.

طراحان دکوراسیون با انتخاب یک رنگ مناسب برای کفپوش، می توانند فضای شما را دلبازتر نمایش دهند. آنها ضمن توجه به چیدمان کفپوش در تمام اتاق ها، دیوارپوش های فضاهای اصلی مثل پذیرایی، به قرار گرفتن تمام لوازم در پذیرایی دقت می کنند تا فضایی عالی را برای شما ایجاد کنند. اگر نیاز به مشاوره تخصصی در این رابطه دارید، می توانید با مراکز مختلف دکوارسیون داخلی در کل کشور ارتباط بگیرید.

84 / 100

دیدگاهتان را بنویسید